2 + JEDEN

3

Znovu raz príspevok filmový, ale ja som v tom naozaj nevinne. Nie je mojou chybou, že sa mi pod nohy pletú samé fajnovôstky. A zasa, nebudem sebčúr, čo sa nepodelí, takže pekne čítajte, choďte a pozrite, nech sa tá eufória šíri ďalej. Tu sú tri kúsky, čo som zaradila do Top 3 posledných dvoch týždňov! Dva z nich milý nadpriemer, ale ten JEDEN bol taký, že potreboval zvláštne miesto v nadpise a veľké litery!

Monsters University

MonsterUniversity

Je mi srdečne jedno, že už nemám desať, ba čo viac, že som vekovo skoro bližšie k dôchodku než k škôlke.  M-I-L-U-J-E-M príšerky, je to môj najviac obľúbený animák všetkých dôb a môžem sa naň pozerať pravidelne. Aj Univerzita potešila, človek si tam našiel milé momenty a pripomienky na univerzity slávnej Ivy League rozhodne pobavia. Takže si to určite naordinujem ešte párkrát, veď čo, večné decko vo mne tiež potrebuje svoju duševnú potravu. ☺

 

About time

About Time trailer - video

Človek si povie: “dobrý bože, ochraňuj nás, ďalší time traveller film”. A samozrejme, na svete nie je iná herečka, ktorá by mohla hrať vo filme o cestovaní v čase, takže znova Rachel McAdams. Úprimne a od srdca priznávam, že som nebola dvakrát nadšená, keď ma spolubývajúca huckala, nech si to pozrieme. Ale keďže je ona ochotná pozerať so mnou rôzne iné chuťovky, povedala som si, že sa raz prispôsobím a nejako to prežijem. Ale, drahá Ivanka, chyba lávky! Šeredne som sa splietla a som rada. Veľmi pekný film. Miestami zábavný, miestami smutný, miestami na zamyslenie, miestami krásne bezstarostný. A ten chlapec, čo hral hlavnú postavu. Neviem, kto to je, ale má taký ksichtík, že ňuňu, schmatnúť a objímať ako veľkého plyšového macka, aby sa stále len usmieval. Možno som v sebe objavila doteraz netušenú slabosť pre hrdzavých britských pehošov.

A teraz, ten JEDEN – Grand Budapest Hotel

budapest

Nikto na to so mnou nechcel ísť a hovorím – ICH ŠKODA. A všetkých tých, vďaka ktorým som sedela v poloprázdnom kine. Je mi smutno, keď vidím, ako sa ľudia hrnú do sál, kde premietajú tie najnevkusnejšie žumpoviny typu Babovřeskov alebo tristej variácie na tému “vyhodíme do vzduchu pár áut, potom ti zabijú ženu, potom vyzabíjaš gang a nakoniec pôjdeš na motorke v západe Slnka“. A skvosty ostávajú nepovšimnuté. Ale nie o tom som chcela…

Grand Budapest Hotel je skvelý. Nádherná kamera, vďaka ktorej to celé vyzerá trochu ako rozprávka. Zaujímavý príbeh, výborné postavy, dávka humoru. A herecké obsadenie. Wesovi Andersonovi sa do tohto filmu podarilo nahnať zostavu, o ktorú by sa pobili aj oveľa známejší rejžovia. Aj malé šteky a úložky si strihli veľkí páni herci. Owen Wilson, Jude Law, Bill Murray, Tilda Swinton (zamaskovaná tak dokonale, že som ju nespoznala, až kým som na nete neprechádzala články o filme). Ale aj Saoirse Ronan, o ktorej som práve cez víkend čítala ako o vychádzajúcej hollywoodskej star, či vždy výborný Jeff Goldblum. Mňa osobne ale najviac dostala štvorica Ralph Fiennes (trošku herecký koncertík) – Tony Revolori (má 17 rokov !!!) – Adrien Brody (ten účes!) – Edward Norton (milujem Edwarda. A v čiernych vlasoch štramák, že až!). No čo vám budem hovoriť. Choďte, pri vstupe do sály sa dívajte zhovievavo na to ovčie stádo, čo prúdi na kinematografickú bažinu, a užite si svoj film. Na moju zodpovednosť.

Ivs ♥

Leave a Reply

