100+1 zahraničná zaujímavosť

foxie/source: pinterest.com/

Bez vytáčok priznávam, že som tento svoj priestor v posledných týždňoch nepekne zanedbávala. Nakopilo sa mi toho veľa veľa a akosi stále neostával čas, ale tomu je teraz koniec. Som späť a dnes to bude zasa raz o dvoch mojich kultúrnych objavoch z posledných týždňov.

Projekt 100

Vynikajúci projekt, ktorý funguje od roku 1995 a ktorý každoročne prináša späť na plátna kín tie najznámejšie a najkultovejšie filmy všetkých čias. Vďaka nemu si tak diváci v ČR a na Slovensku mohli na veľkom plátne znovu pozrieť kúsky ako sú napr. Annie Hall, Na sever severozápadnou linkou, Dr. Divnoláska, Monty Python alebo Psycho. Ja som bola včera na projekcii môjho milovaného Pulp Fiction a bol to naozaj zážitok. Doteraz som tento filmík videla vždy len na drobnej obrazovôčke počítača a je to naozaj rozdiel, keď máte pred očami obrovské plátno a maličký monitor. Šporovníci síce môžu namietať, že je zbytočné vyhadzovať peniaze za film, ktorý si človek môže pozrieť doma, ale je to proste tak ako s celou kultúrou – niektoré veci sa nedajú prepočítavať na peniaze. A tak sa zrejme pôjdem pozrieť aj na Ostro sledované vlaky, ktoré do kín opätovne vtrhnú na konci júla.

http://www.projekt100.cz/#!filmy

Národní divadlo Brno – A pak už tam nezbyl ani jeden

aneb deset malých černoušků

Toto predstavenie milujem! Videla som ho už druhýkrát, tento raz z prezidentskej lóže (tsa!) a stále nemám dosť. Na druhýkrát sa mi dokonca zdalo ešte lepšie, než keď som to videla premiérovo. A myslím, že to nebolo len tou lóžou. Zdalo sa mi, že sa do toho všetci tak nejako lepšie “dostali”. Dokonca aj Janko Jackuliak (Igorko z toho nešťastného Búrlivého vína), ktorý sa mi zdal výborný už v decembri, bol teraz ešte o kúsok lepší. To predstavenie je naozaj skvelé. Nebožtík Peter Mankovecký na ňom spolu s hercami, ale aj scénografmi, kostymérmi a ostatnými ľuďmi okolo odviedol kus výbornej práce. A tiež má vynikajúcu hudbu. Scéna je vymyslená úplne brilantne. A som veľmi šťastná, že sa im vynikajúcu predlohu Agathy Christie podarilo preklopiť do podoby divadelnej hry tak ukážkovo. Pre menej šikovných tvorcov by táto kniha mohla byť dosť ťažký oriešok, v Brne sa ale pri nej stretli tí najlepší. Bodaj by som v budúcnosti mala šťastie už len na takého pekné predstavenia!

Jediné, čo kazilo dojem, boli zasa tí otrasáci v blbečkovských handrách. Zdá sa, že tento nešvár ma bude stáť ešte veľa príspevkov.

No a ako sa darilo vám?

Ivs ♡

 

 

Leave a Reply

