Prišiel cirkus leto…

summercup/source: pinterest.com/

V posledných dňoch sa udialo niekoľko výborných vecí. V prvom rade som po dvadsiatich rokoch dala zbohom školským povinnostiam a všetky zážitky a traumy spojené so vzdelávaním tak uvoľnili miesto traumám a zážitkom z mimoakademickej sféry. Čo je ale hlavnejšie, cez víkend sa podľa kalendára, astronómie, tretieho Saturnovho domu a iných relevantných kritérií začalo leto!

Hoci najviac zo všetkého milujem jar, leto mám veľmi rada, pretože mi tak nejako prospieva. Skúsila som sa zamyslieť nad tým, čo mi na lete tak vyhovuje a dala som dohromady nasledujúci zoznam. A ak niekomu z vás daktorá z týchto letných predstáv spríjemní čo i len jeden deň, tak to nebola márna snaha.

OPEN-AIR AKCIE. Kino alebo divadlo pod holým nebom, hudobný festival, prehliadka folklórnych súborov vo Východnej, letecké dni na Sliači alebo preteky na Slovakiaringu. Všetko jedno, hlavne nech sa tam niečo deje a je to vonku. K letu jednoducho patria akcie na čerstvom vzduchu a čím viac si ich človek užije, tým je spokojnejší. Aspoň ja som u seba vypozorovala túto priamu úmeru a mienim sa jej držať aj tento rok. Takže majte oči otvorené a verím, že sa stretneme!

OPÁLENÉ TELÁ. Nech sa nikto netvári, že sa rád nepozrie na fešného šuhajka/fešnú šuhajku. A v lete je to opálenie aspoň pekne prirodzené a nie do solárkovo žlta ako v decembri.

TEPLÉ VEČERY A HORÚCE NOCIMám rada tie dni, keď môžem večer vybehnúť von a sedieť niekde na terase podniku bez toho, aby som potrebovala dva svetre a baranicu. A pokiaľ ide o tie noci, nech si každý domyslí, čo ho najviac poteší.

JEDNOSEZÓNNE HITY. Čo by to bolo za leto, keby éter a diskotéky v letoviskách neovládol megahit z niektorej vrcholne nemainstreamovej hudobnej krajiny. Španielske Asereje, moldavské Dragostea din tei alebo nemecká Chihuahua. Hoci po zvyšok roka by takéto rytmy nikto nebol ochotný tolerovať, vo všeobjímajúcej hippie atmosfére leta sa im to vždy nejako prepečie. Už sa neviem dočkať tohtoročnej vypekačky!

ČERSTVÉ OVOCIE A ZELENINA. V lete žijem najzdravšie, lebo všade dostať ovocie a zeleninu, ktoré majú naozajstnú chuť. To sa potom robia šalátiky a šťavičky! Na ovocí som závislá, kvôli celoročnému prísunu marhúľ, jahôd a čučoriedok by som bola ochotná verejne vystúpiť s prednesom Žltej ľalie, ktorú som naposledy recitovala na maturite zo slovenčiny

CESTOVANIE. Je úplne jedno, či sa človek vychytí na pláž do Thajska alebo k rybníku v susednej dedine, leto praje migrácii. Treba sa vybrať, vidieť, zažiť, skúsiť, ochutnať, preskúmať a hlavne si zapamätať. Nech je v starobe s nohami v lavóre na čo spomínať.

CHUŤ EXPERIMENTOVAŤ. Každý rok ma v lete chytí rapel a musím vyskúšať niečo, s čím zatiaľ nemám skúsenosť. Tak som prežila jedno leto ako nefalšovaná červenovláska a iné zasa na divadelnom workshope. Sama som zvedavá, čo si vymyslím tento rok. Zatiaľ som už stihla prepadnúť laser gamu, čo je moja nová srdcovka.

ČAS. V lete majú ľudia čas. V lete nikto nebude sedieť do deviatej v práci a nadčasovať ako bláznivý. Nikto nechodí na nemčinu, saxofón, africké tance alebo doučko z matiky. Namiesto toho číta knižky, chodí s kamošmi na kúpko alebo tancovať, organizuje filmové noci a čerpá naškudlenú dovolenku.

CHATOVAČKY. Nemám nič proti zimnej romantike pri krbe v horskej chate, s metrom snehu za oknami a svietiacim stromčekom podľa vzoru klipu Last Christmas od Wham. Ale pravá chatovačka je letná chatovačka. Keď partia cez deň obieha kopce, hrá futbal a volejbal, opaľuje sa v tráve, večer sedí pri ohnisku pod hviezdami, počúva cvrčky a potom sa naskladá na matrace do jednej izby. Takých si poprosím aj tento rok niekoľko.

A nakoniec to najlepšie – OČAKÁVANIE. Ja osobne od leta vždy očakávam kopu zážitkov a vzrušenia. A najlepšie na tom je, že aj keď tie očakávania nie sú až tak úplne naplnené, nijako zvlášť to nevadí. Lebo v tomto prípade viac ako v akýchkoľvek iných platí, že šťastie je cesta, nie cieľ. A teda samotné očakávanie robí z leta to vzrušujúce obdobie aj vtedy, keď sa nič zvláštne nedeje. Možno mám v tomto ohľade len šťastnú povahu a fantázia mi dobre nahrádza reálne zážitky, ale nech! A nech mi to vydrží.

Tak som sa týmto príspevkom sama navnadila, že som už prepnutá do módu “Cirkus leto”. Nech tento stav čo najskôr drapí aj vás a motá sa vám popod nohy aspoň do polovice októbra. Svet a ja potrebujeme viac usmiatych ľudí.

Ivs ♡

Leave a Reply

