Novoročná prvotinka

Analfabetka

Týmto pomerne neohrabaným nadpisom som chcela ozrejmiť, že nasledujúce riadky budú venované prvej knihe, ktorú som čítala v novom roku. 🙂 Som prototyp poverčivej osoby, ktorá skalopevne verí v ľudové múdrosti typu “ako na nový rok, tak po celý rok”, preto som sa rozhodla, že si na začiatok vyberiem niečo veselé. Aby bolo celý rok dostatok smiechu a radosti.

No a tak som z knižnice vylovila Analfabetku, ktorá vedela počítať. Druhá kniha od autora mega populárneho Storočného starčeka síce vyšla už pár mesiacov dozadu a v danom období ju čítali a recenzovali skoro všetci, na mňa si ale počkala až doteraz. Veľmi hipsterské, lebo teraz je to už vlastne retro záležitosť. 🙂

Hneď na úvod by sa patrilo povedať, že Starčeka-znalého človeka kniha neprekvapí, ale ani nesklame. Schéma je dosť podobná, ale to nemusí byť nutne na škodu. A hoci mne osobne sa Analfabetka zdala o niečo slabšia než Jonassonova prvotina, stále v nej bolo možné nájsť pekný literárny štýl, humor a množstvo situácií, ktoré síce boli absurdné, ale nakoniec do seba zapadli ako skladačka.

Ak ste teda zvedaví, akým spôsobom sa môže černošská čistička latrín Nombeko z Johannesburgu dostať až k vysokému postu v medzinárodnej diplomacii a počas tohto kariérneho postupu zásadne ovplyvniť juhoafrický jadrový program, zahrávať si s Mossadom či krotiť zanietených odporcov švédskej monarchie, mali by ste si knižku prečítať. Neurazí, pobaví, uvoľní ducha a spríjemní škaredé zimné večery. Berte to ako tip. Do nového roka treba totiž vstupovať opatrne, tie zásadné a nervy drásajúce knižné kúsky sa určite zjavia onedlho. 🙂

A na záver citát z knihy, ktorý je pravdou pravdúcou:

Rozdiel medzi hlúposťou a geniálnosťou spočíva v tom, že geniálnosť má svoje hranice.

Albert Einstein

Howgh.

Ivs

PS. Do nového roka Vám všetkým želám veľa zdravia, lásky a zážitkov, na ktoré sa oplatí spomínať do konca života. ❤

2 thoughts on “Novoročná prvotinka

    • Milý Vinco 🙂 teší ma, že si sem ku mne zablúdil a je mi ľúto, ak si nadobudol pocit, že sa ti kvôli môjmu stručnému zhrnutiu deja už knižku neoplatí čítať (lebo to určite nie je pravda 🙂 ). Na svoju obranu by som len rada podotkla, že som v článku nezverejnila nijakú zásadnú informáciu, ktorú by nebolo možné dočítať sa na záložke prebalu knižky 🙂 Tak snáď mi bude odpustené 🙂

Leave a Reply

