J. K. zas a znova

ButterflyKeď je deň skvelý ako tento, človek má zrazu rôzne nálady. Napríklad dostane chuť po takmer troch mesiacoch znovu niečo napísať. A tak som tu s novým postom, ale hlavne s novým odporúčaním na veľmi fajnú knižku. Tak sa tešme  🙂

Pre tých, ktorí nerozlúštili môj dôvtipný nadpis, toto bude článok o knižke Hodvábnik – druhom príbehu detektíva Cormorana Strika, ktorý vyšiel z pera Roberta Galbraitha (rozumej J. K. Rowlingovej). Na začiatku deja sa ocitáme pri Cormoranovi a Robin, ktorí pred pár mesiacmi vyriešili prípad Luly Landryovej (Volanie Kukučky) a od tej doby nemajú núdzu o bohatých klientov. Trochu prekvapivo sa však Cormoran ujme prípadu chudobného spisovateľa, ktorý zmizol za záhadných okolností po tom, čo sa prevalila škandalózna zápletka jeho poslednej knihy. Cormoran s Robin sa snažia vniesť do celého prípadu trochu svetla, nájsť zmiznutého spisovateľa a nepadnúť pri tom za obeť nablýskanému svetu britskej literárnej a vydavateľskej smotánky.

Poviem to hneď takto na úvod – tá kniha sa číta sama. Vynikajúco vystavaná detektívka s archetypom klasického detektíva a jeho pomocníčky, kde až do posledného momentu ani len netušíte, kto je vlastne tým “badmanom”. Príjemne plynúce dialógy, opisy, ktoré neobťažujú ani nenudia, skvele vystavaný dej preložený aj osobnými drámami Cormorana a Robin, čo z nich robí reálnejšie postavy. Za mňa teda jedno veľké “nech-sa-páči-do-toho-!”. Akurát je teda vhodné kvôli veľkému množstvu odkazov čítať sériu Cormorana Strika v poradí, v akom vychádza. A v tomto prípade je asi aj jedno, po ktorej jazykovej verzii siahnete. Ja som čítala Volanie Kukučky v slovenčine, Hodvábnika v českom preklade a oba sa mi zdali porovnateľné dobré. Do tretice to možno skúsim s originálom.

Ak sa do toho pustíte, dajte mi vedieť, ako sa vám knižka páčila. 🙂

Ivs ♡

2 thoughts on “J. K. zas a znova

  1. čítala som oba diely a v nesprávnom poradí. Ak by niekto chcel vedieť kto zabil, napoviem že tentokrát záhradník je nevinný. Presnejšie som knihy počúvala ako audiobooky. V poľštine v skvelej interpretácii. Pri takom deji človek ani nevie kedy vyleští kúpeľňu, upečie čokoľvek a prejde pár kilometrov. Síce neviem ako sa píšu mena hrdinov, ale na audio- knihy nedám dopustiť:-) Mala som šťastie byť tento rok v Londýne a pri počúvaní som si predstavovala ako sa Cormoran prechádza po Soho a Chinatown. Skvele vykreslené postavy. Videla som na youtube návrhy nafilmovať knihu s Javierom Bardenom v hlavnej úlohe. Myslím, že to by bolo skvele.

Leave a Reply

