Čitateľ z vlaku o 6:27

large-citatel_z_vlaku_o_6_27

Ešte stále som nespavá. Už mi to začína trošku vadiť, ale na druhej strane si v duchu svojej optimistickej povahy hovorím, že by ma mohli stretnúť aj ďaleko horšie veci. Preto to beriem ako fakt a vyrovnávam sa s ním po svojom – s knihami v ruke a poruke. Tutok totok som čítala naposledy. A tak si o tutok tomto môžete teraz niečo prečítať aj vy. Super, že? 🙂

Názovček nám napovedá, že knižka je o chlapíkovi, ktorý číta vo vlaku. To je pravda. Tým chlapíkom je konkrétne 36-ročný Ardlo Buret (zaujímavosť – hlavný hrdina sa v každom preklade volá inak. Prečo, to zistíte v knihe.). Ardlo vedie pomerne obyčajný život a pracuje v továrni na šrotovanie vyradených kníh. Narušenie stereotypu predstavujú iba návštevy u dvoch nevšedných kamarátov a každodenné čítanie zachránených knižiek v rannom vlaku. A práve táto bohumilá činnosť mu nakoniec zabezpečí trochu toho potrebného životného vzrušenia. Viac k tomu nepoviem, nech sa na mňa zasa nekričí, že vyzrádzam, čo netreba. 🙂

Prejdime teraz k tomu, čo všetkých zaujíma najviac- k môjmu hodnoteniu. Už dávnejšie pozorujem, že mi vyhovujú francúzski autori a Čitateľ mi to znovu potvrdil. (Mám rada, keď mám pravdu, hoci len sama pred sebou.) Knižka je to síce kratučká, ale dobrá. Zámerne nepíšem “výborná”, pretože k tomu jej predsa len ešte niečo chýba. Neviem to pomenovať, keby som vedela, tiež píšem knihy. Ale je to to “izé”, čo ma po prečítaní donúti pomyslieť si “no ty brďo” alebo niečo podobné. Čitateľ z vlaku o 6:27 je teda dobrý. Páčil sa mi. Ardlo je sympoš. Giuseppe je sympoš. Kowalski je chuj. Atď. Dohodnime sa teda, že je to príjemná knižka na pohodové večery v suchu a teple. Pútavá, občas na zamyslenie. Pekný jazyk, solídny preklad. Zaujímavá zápletka a dej. Za mňa 7,5/10. Až toľko som štedrá.  🙂

V zdraví ostávajte.

Ivs ♥

Leave a Reply

