The Love Detective

image-588cc098441ea3d011b3e0ed4a5ec51558366ee4006859581ae981fe3de30481-V

 

Vitajte v novom roku. Buďte zdraví, šťastní, ľúbení a ľúbezní.

Nový rok, to je taký vďačný čas, pokiaľ ide o predsavzatia, zmeny, vytyčovanie cieľov, rozseknutie zamotaného, zamotávanie rozseknutého atď. Aspoň sa tak o ňom hovorí. Čo sa mňa týka, ja som pristúpila k jedinému – podujala som sa na challenge.  Čitateľský. A spravila som si z toho osobnú záležitosť.

Prvý impulz prišiel od mojej sestry, ktorá sa podujala na reading challenge vyhlásený portálom Popsugar. Chvíľku som to zvažovala tiež, ale potom som si uvedomila jednu zásadnú vec. V čítaní je sloboda. Je to to jediné, čo závisí len odo mňa. Nechcem, aby mi ešte aj v tomto niekto diktoval. A tak som si sadla a spísala si vlastnú výzvu. Tak, aby som z nej mala radosť a zároveň sa trochu vykopala zo svojej komfortnej zóny. Tak, aby každé kritérium obsahovalo niečo moje. To, čo ma teší, je pre mňa symbolické alebo má pre mňa význam. A tak vznikol môj zoznam.

Čitateľský nový rok som chcela odštartovať niečím ľahším. Na tento účel sa vynikajúco hodila kategória “babská kniha”, a tak voľba padla na knižku Alexandry Potter The Love Detective.

Hlavnou hrdinkou knihy je 32-ročná Ruby Millerová, autorka romantických príbehov sklamaná životom a neverným snúbencom. V rámci záchvatu spontánnosti sa rozhodne vybrať na návštevu za svojou sestrou, kde ju ale namiesto pokojnej dovolenky v plážovom rezorte čaká dobrodružný road trip naprieč Indiou s cieľom zachrániť sestru pred nerozumným manželstvom.

Kto čítal niektorú z Potterovej kníh, ten zhruba vie, čo môže čakať. Super zodpovednú a super zásadovú hlavnú hrdinku, ktorá robí len správne veci. Jej potrhlú a bláznivú kamarátku/sestru/susedu/kolegyňu, ktorá ju nabáda k väčšej spontánnosti a užívaniu si života. Moment spontánnosti a užívania si života, v ktorom sa hrdinka vydáva na cestu/do boja/niekam. Muža, na ktorého počas tejto spontánnej akcie narazí, zo začiatku ho nevie ani cítiť, ale postupom času sa doňho zakuká. Moment katastrofy, keď sa celá nová láska zosype, lebo hrdinka niečo zistí/niečo nájde/niečo si vypočuje a zle to interpretuje. A záverečný happyend. Teraz síce vyznievam ako hnusný cynik (a tak som sa snažila o opak), ale presne takto sú Potterovej knihy vystavané. Rovnaká schéma, iná scéna. A práve táto predvídateľnosť mi celý dojem kazila najviac. Tá, a ešte tie neskutočne šťastné “náhody”, že v miliardovej Indii Ruby natrafila vždy práve na ľudí, ktorí poznali tých istých troch ľudí, čo ona. No nie je svet nádherný?

Aby som aj pochválila, vedľajšie postavy boli napísané pekne. Najmä Indovia, tí boli skvelí. Pozdával sa mi aj Jack, hlavná mužská postava. Indické reálie boli super, opisy zvládla Saška tiež slušne. A čítala som to v angličtine, takže som bola ušetrená otrasného slovenského prekladu. Ani toto všetko ale nevyvážilo ten hlavný nedostatok – že  The Love Detective nezanechal žiaden hlbší dojem. Čo znamená, že o pár mesiacov budem mať pravdepodobne problém spomenúť si, o čom tá knižka vlastne bola. To je škoda. A takisto tá neuveriteľnosť celého príbehu. Lebo romantická literatúra by podľa mňa mala dať človeku pocit, že sa niečo podobné môže pokojne stať aj jemu. Čo v tomto prípade určite nehrozí. To je škoda číslo dva. Na druhú stranu treba ale povedať, že zámer prečítať si na úvod roka niečo ľahšie som splnila do bodky. Aspoň toľko.

Ivs ♥

PS: Práve som zistila, že existuje druhý diel. Táto informácia ma pravdupovediac dosť vyrušila na živote, nakoľko disponujem nepríjemným nutkaním vždy sa dozvedieť, ako to s danou dvojicou dopadlo. Však, Christian a Anastasia, ó, vy dvojica najhoršia medzi hroznými?

Leave a Reply

