Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej

Riggs

Túto knižku som síce čítala už pred pár týždňami, ale to v zásade ničomu nevadí. Dať vám o nej echo mi príde ako dobrý nápad aj z toho dôvodu, že tento týždeň vyplával na povrch trailer k filmovému spracovaniu. A točí to Tim Burton. Takže to bude psycho a mega! Trailer tu.

Čo je teda Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej zač? Hlavným hrdinom je teenager Jake, ktorý vyrastal na podivných príbehoch svojho starého otca, považujúc ich za vymyslené rozprávky pre pobavenie vnúčatka. Po dramatických udalostiach v rodine sa však Jake ocitá na malom britskom ostrove, kde nachádza tajomný sirotinec plný detí, o ktorých mu starý otec celé roky rozprával. Tento objav raz a navždy ukončí Jakeov starý život a postaví ho pred voľby, ktoré nie sú ani jednoduché, ani bezpečné.

Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej je prvým dielom fantasy trilógie. Pomerne originálnej, to si povedzme. Druhý diel vychádza onedlho a ja som celkom zvedavá, ako sa bude príbeh vyvíjať ďalej.

V priebehu čítania som mala z knižky skôr rozporuplné pocity, na čo mali určite vplyv aj fotky, ktoré text sprevádzali. Moje emočné spektrum prechádzalo od strachu cez znechutenie a pocit neuverenia až po úžas a úľavu. A hoci po dočítaní sa u mňa efekt spokojnosti pohyboval niekde okolo 70%, nepovažujem Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej za stratu času. Doteraz som čítala len málo podobných kníh, a tak to bol pre mňa zaujímavý a osviežujúci zážitok. Pretože hoci fantázia nie je sval, treba ju podľa môjho názoru precvičovať. Alebo ešte lepšie – nenechať ani na chvíľku na pokoji. Nikdy totiž neviete, kedy sa vám môže zísť. A na to sú fantasy knižky priam ideálne. Čosi ako duševný pilates.

Takže takto – kto cíti, že by ho na základe vyššie prečítaného mohla táto knižka zaujať, nech po nej siahne. Kto má pocit, že to nie je nič preňho, nech sa jej vyhne. A kto váha, lebo si nie je celkom istý, nech si nechá ešte trochu času na rozmyslenie. To rozhodnutie v ňom časom dozreje. 🙂

Ivs ♥

Leave a Reply

