Láska v Římě

lamprell

Mám priznanie, ktoré vás možno bude šokovať, ale v kontexte dnešnej recenzie je jednoducho nevyhnutné – páčia sa mi romantické príbehy. Nepredstavujte si však, že som kvôli tejto svojej záľube neustále očami prilepená k textom Danielle Steelovej alebo Táni Keleovej – Vasilkovej. Mne sa totiž páčia romantické príbehy, ktoré sú zároveň dobre napísané a môžem ich s pokojným svedomím odporúčať ďalej. Čo je presne prípad Lásky v Římě z pera Marka Lamprella.

K tomuto románu som sa dostala v podstate náhodou. O pár týždňov sa chystáme do Ríma a ja som sa chcela naladiť čítaním nejakej knižky odohrávajúcej sa v jeho kulisách. Google a internetové rebríčky mi samozrejme odporúčali hromadu klasík typu Moraviovej Rimanky alebo Gravesovho románu Ja, Claudius. Potom som však na e-shope narazila na ružovú obálku Lásky v Římě a usúdila som, že román zo súčasnosti bude pre mňa lepšia cesta. Najmä ak už podľa popisu vyzeral zaujímavo.

Láska v Římě prináša príbeh niekoľkých rôznorodých postáv. Mladá študentka Alice prichádza do Ríma, aby cez prázdniny a pred blížiacou sa svadbou ešte prežila niečo nezabudnuteľné. Znudená manželská dvojica sem cestuje s úmyslom vypátrať dodávateľa pre prestavbu svojho domu. A Constance s Lizzie sa do Ríma vracajú po rokoch, aby tu rozprášili popol Constancinho zosnulého manžela. Tri zdanlivo nesúvisiace príbehy, ktorých hrdinovia si v Ríme prežívajú nečakané drámy a stretnutia, sa nakoniec prekvapivo spoja a román tak demonštruje rôzne podoby a štádia lásky.

 Uvažovala som nad tým, prečo na mňa táto knižka zapôsobila tak pozitívne. Príbeh nie je výnimočný do tej miery, že by vám nedal spávať. Postavy, hoci väčšinou milé, človeku síce nelezú na nervy, zároveň sa do nich ale nezblázni, ako je tomu pri iných knihách. Opisy Ríma sú skôr symbolické. Tak čím to je, že sa mi pri čítaní Lásky v Římě rozlieval po duši ten “feel good” pocit?

Zrejme to bude kombináciou všetkých vyššie uvedených vecí, ktoré sa v knihe navyše stretli s veľmi príjemným autorským štýlom a literárnym prejavom. Nejde o žiadnu gýčovitú romancu, pri ktorej by ste sa cítili trápne. Naopak, ide o veľmi milý a pozitívnymi vecami presiaknutý román. Je tu Rím ako nenásilná, ale dôstojná kulisa príbehu. Postavy nie sú zbytočne idealizované, ale prejavujú svoje chyby, slabosti a životné zlyhania, čo z nich robí reálnejšie a uveriteľnejšie bytosti. Jednoduchý, no pútavý príbeh zaujme tým, že sa skutočne môže odohrávať v stovkách miest po celom svete. Žiadne bombastické drámy, len pekný ľudský život so svojimi hrboľmi na ceste. Myslím, že toto všetko priblíži Lásku v Římě čitateľom. Ak sú iné knihy Marka Lamprella rovnako dobré (alebo na mňa aspoň dokážu rovnako pozitívne zapôsobiť, pretože objektívne za dobré nemusia byť považované), teším sa už teraz, keď si niektorú z nich prečítam. A vy to môžete tiež skúsiť, ak to po dočítaní týchto mojich riadkov uznáte za vhodné.

Ivs ♥

Leave a Reply

